Naar-de-KIWI-in-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Dag 24

Vandaag zijn we met een boottrip naar de Doubtful Sound geweest.

Vanmorgen vroeg om 7 uur werden we met een bus opgehaald en naar een plaats 20 km verderop gereden waar de boot klaar lag.

We vertelden dat de Sounds hetzelfde zijn als Fjorden. Dat is dus niet het geval. Sounds zijn smaller en zijn anders ontstaan dan Fjorden. Het is ons uitgelegd maar het Engels van Nieuw Zeelanders is erg moeilijk te volgen. Veel letters worden ingeslikt en dat was dus wel jammer want er werd zowel tijdens de bus als bootreis veel uitgelegd. We hebben dus niet alles goed kunnen begrijpen.

Voor wie het verschil echt wil weten GOOGLE geeft antwoord. D

e bootrip was heel geslaagd. Langs steile hoge bergen ging de tocht en de ene doorkijk was nog mooier dan de andere uitkijk. We hopen dat een aantal foto's jullie dat idee een beetje kunnen geven.

De Sound kwam uiteindelijk uit in de Abel Tasman zee waar op een grote rots een aantal zeehonden lagen.

Veel jonge zeehonden die schuifelend/huppend over de rotsen gingen. Op sommige stukken is het water langs de rotsen zo diep dat de boot een paar meter langs de rotswand kon komen en dan maakt die hoogte waar je tegenaan kijkt je heel nietig.

Op de terugweg kwamen we een groep dolfijnen tegen. Heel indrukwekkend en een aantal maakten zelf sprongen uit het water.

Een enerverende dag dus met veel indrukken en weer een stuk van NZ die we nog niet kenden.

Elly

Nu weet ik het zeker, hier wil ik ook naar toe en dan hebben wij alleen de foto's nog maar gezien !!

Anke

Ik liep een beetje achter, vanwege drukte. Prachtige foto's allemaal en leuke verhalen. Geen verkeerde keuze om daar heen te gaan, lijkt me. ;-)