Naar-de-KIWI-in-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Dag 18

Vanmorgen om half acht vertrokken uit het Abel Tasman park. We rijden van het noorden van het Zuidereiland naar de westkust. Naarmate de route vordert verandert het landschap ook. We rijden door en langs hoge bergen waar van sommigen de top bedekt is met sneeuw. Dan rijd je weer door een groot dal met grasvelden en lange rechte wegen. Nooit een saai moment dus en het rijdt lekker door. Nieuw Zeeland is wat dat betreft 1 groot natuurgebied waar we geen genoeg van krijgen. Het aantal stadjes is beduidend minder dan op het Noordereiland, het cappucinomomentje liet vandaag dan ook lang op zich wachten. We zijn naar Westport gereden, een plaats aan de kust en bekend om zijn zeehondenkolonie in Tauranga Bay. Een korte wandeling langs de kust en vanaf een platform keek je naar beneden op de kolonie. Is toch een apart moment om zeehonden zo in het wild te zien.

Vervolgens zijn we langs de kust verder naar beneden gereden. De kust van het Zuidereiland is ruiger dan van het Noordereiland. Brede kiezelstroken met rotsformaties in zee en hoge golven. Het weer was ook omgeslagen, door de mistflarden en de motregen gaf het de kust nog meer grilligheid. Voor ons ook even wennen want tot nu toe hebben we vooral mooi weer gehad met zon en rond de 25 graden. Op onze route lag ook de Pancake Rocks. Rotspartijen in zee die op elkaar gestapelde pannenkoeken lijken. Dat moesten we natuurlijk gaan bekijken onder het mon van "nu we er toch zijn!" Omdat we vandaag goed hebben door kunnen rijden zijn we uiteindelijk beland op een camping in Greymouth. We staan vlakbij de zee. We lopen een pad uit en 20 meter verder sta je op een breed kiezelstrand met ruige golven. Geen vervelende plek dus.

Alies

Klinkt goed, jullie zie in ieder geval veel..
Gaan jullie ook nog een fietsje huren nu jullie er toch zijn?