Naar-de-KIWI-in-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Dag 12

Vandaag een korte afstand te overbruggen. We rijden naar Wanganui, gelegen aan de zuidwestkant van het Noordereiland.

We gaan hier niet naar toe met een speciaal doel. Hoewel... Annelies en Jon zullen de plaatsnaam wel herkennen.

Het heeft de hele nacht geregend en vanmorgen miezerde het nog steeds. Een goede dag om te rijden. We hebben het wel een beetje te doen met veel van de wandelaars. De meesten bivakkeren in kleine tentjes. Onze spullen voelen al klam aan dus hoe moet dat zijn bij hen? Ook geen ideaal wandelweer maar daar laat men zich niet door weerhouden.

Onderweg werd het weer beter, de zon liet zich voorzichtig weer zien. Met het verlaten van het Tongario national park veranderde ook het landschap. Het ging langzaam over in bergen en dalen die met gras begroeid zijn en waar schapen zich tegoed aan deden.

De weg bestond uit veel rechte stukken zodat we rond 12 uur al in Wanganui aankwamen.

Een behoorlijke grote plaats met een lange winkelstraat. We hebben heerlijk geluncht en hadden dankzij de WIFI daar onze reislog kunnen bijwerken en alle reacties kunnen lezen. Leuk te lezen dat we gevolgd worden en de verhalen en foto's jullie aanspreken :)

We zijn nu twee weken weg en er volgt dus nog veel meer.........!

matty

Tuurlijk volgen we jullie, dankzij jullie log zijn we er ook een beetje bij.....X

erna

Fijne jaarwisseling
En een goed begin.en een mooi vervolg natuurlijk

Suzanne & Frits

Gelukkig 2015, hier is nog 2014 nog 3 uurtjes, gek he?