Naar-de-KIWI-in-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Dag 8

Vanmorgen vroeg vertrokken, we zakken langzaam af naar het midden van het Noordereiland. We gaan naar Rotorura om precies te zijn. De omgeving van Rotorura is bekend om zijn minerale bronnen. Daarover straks meer. Via een (wederom slingerende) kustweg zijn we via Waihi Beach naar beneden gereden. Weer genoten van de uitgestrekte stranden daar en daarna ging de reis landinwaarts. Onze reis heet op zoek naar de KIWI. Die heb je in NZ in twee soorten. Als vogel en als vrucht. Behalve een opgezet exemplaar hebben we de vogel nog niet gevonden. Schijnt ook lastig te zijn omdat het een nachtdier is wat ook nogal vrij schuw is. Dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Wel hebben we de kiwivrucht gevonden. We passeerde Te Puke, laat dat nu de kiwihoofdstad van NZ te zijn. Een bezoek aan Kiwi360 hebben we dus even aangedaan. De kiwi als vrucht is dus gevonden. Zijn we de Betuwe gewend met zijn fruitbomen, rond Te Puke staan er talloze kiwibomen. We hebben ons laten vertellen dat het grootste gedeelte van de export via de Rotterdams haven naar de Europese landen gaat. Nog wat proeverij gedaan van groene en gele kiwisap en kiwiwijn, deze proeft nog het meest als Chardonnay. Met mate want we moesten nog een stukje rijden. Voordat we naar de camping zouden gaan hebben we Hells Gate bezocht. Dit ligt net voor Rotorura en is het best te beschrijven als een wandelgebied (waarvoor je moet betalen) dat ruikt naar rotte eieren. Een ondergrondse vulkanische activiteit veroorzaakt diverse warmtebronnen met geneeskrachtige werking die vroeger door de Maori zo ook gebruikt werden. Een mooi gezicht die borrelende bronnen en modderputten waarvan de warmste 122 graden celsius is. Na een kort stukje rijden hebben we onze volgende camping bereikt aan Blue lake, een meer omgeven door bergen. Erg fris 's avonds dus na het eten heerlijk met een muziekje aan in de camper. Dit verhaal is het resultaat. Morgen (27/12) naar Lake Taupo waar we 3 nachten blijven om het vulkanisch gebied te verkennen, we gaan wandelen!!

matty

Klinkt allemaal weer héél spannend....X

Erna

Leuk dat vulkanisme. Kunje ook zwemmen in van die warme meren. Dat kon in ijsland. Wij gaan ons 2 e kerstdiner voorbereiden en kunnen vandaag koffie drinken in de tuin.

Loes

Leuk verhaal!,Zjin benieuwd naar julie ervaringen en wandelingen in het vulkanisch gebied. De kerstdag met ma is prima verlopen,Ze vond kerstkaart erg grappig.groetjes xx

Karin

Blijft leuk om jullie verhalen te lezen en dan nu te bedenken dat er hier (natte) sneeuw ligt en jullie daar midden in de zomer zitten. Xxx

Alies

Mooi! Fijn te horen dat alles goed gaat en jullie genieten. En Liesje ook in die Camper, terwijl ze er beetje tegenop zag. Hartstikke goed, en fijn om te kunnen wisselen. Nu fris dus s'avonds tussen de bergen en gezellig met een lichtje in de camper. Top! Kerst zit er hier op met 1 familie en 1 Thermen Bussloo dag. Heerlijk genoten :) dag na Kerst was t ineens wit.. nu op naar Oud en Nieuw morgen net als jullie ook aan de wandel 16 kilometertjes. Ga nu nog even fotootjes kijken, doei!!

Suzanne en Frits

Het is verwarmend om jullie reisverslagen te lezen. BBrrrrr! Wij komen net terug uit de Dordogne, daar was niet zo koud als in Nederland maar koud genoeg om de verwarming te laten loeien en de open haard te gebruiken . Geniet van jullie reis. groeten.