Naar-de-KIWI-in-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Dag 5,6 en 7

We hebben er inmiddels 1000 km opzitten. Elke kilometer is een ervaring van heel veel mooie natuur. Bergen begroeid met bomen en boomvarens, dan weer baaien en weilanden. De wegen er doorheen zijn prima maar intensief om te rijden, veel bochten en vaak kun je maar 60 km per uur rijden. Daardoor kost een 250 km rijden zo een hele dag. Liesbeth heeft inmiddels ook een stuk gereden, het begon makkelijk op een recht stuk weg maar al gauw werd het een slingerende weg van 19 km langs de kust van een schiereiland van het Noordereiland, Coromandel. Dit heeft ze toch maar gedaan dus we kunnen nu gaan afwisselen met rijden.

In Coromandel hebben we even gepauzeerd en lekker toeristje gespeeld. Met een treintje door een prachtig stuk bos gereden met als beloning een mooi uitzicht op de kust met zijn vele eilandjes.

Op het moment dat ik dit verhaal schrijf is het 1e kerstdag. Campings raken langzaam voller omdat nu de zomervakantie hier echt gaat beginnen. Maar er zijn plekken genoeg om zonder reservering te komen. Toch hebben we tot 6 januari alle campings vastgelegd. Is wel zo lekker na een dag rijden zeker weten dat je een plek hebt.Vandaag gaan we niet rijden. We staan op een camping bij Hot water Beach, bekend om zijn warm waterbronnen in het zand.Daar gaat dus iedereen heen om met laag water een kuil te graven en in het warme water te gaan zitten.Het zijn dus niet alleen Duitsers die kuilen graven. We hebben ervoor gekozen om iets verderop Cathedral Caves te bezoeken, een door miljoenen jaren lange erosie door het water uitgesleten opening in een rots die lijkt op de boog van een cathedraal. Via een bospad hebben we een wandeling afgelegd van een uur met regelmatig mooie vergezichten van de kust, eilanden en rotspartijen en door een bos van boomvarens.We waren helaas niet de enige, hele families hadden besloten hetzelfde te doen, op het strand veel mensen met een kerstmuts op die op deze wijze 1e kerstdag vieren. Een heerlijk dagje zo, dat doet ons goed om de natuur van Nieuw Zeeland echt in ons op te nemen. Vanavond dus een kerstmaal. Heel eenvoudig, hoefden er niet veel boodschappen voor te doen en we hoeven er ook niet uren voor in de keuken te staan. De kerstlichtje gekregen van J van R hangen achter de voorruit van de camper dus we maken het wel gezellig.

Tot de volgende keer.