Naar-de-KIWI-in-Nieuw-Zeeland.reismee.nl

Dag 2 en 3

We hebben 's ochtends de camper opgehaald. Een uitleg hoe alles werkt waar alles zit en waar we ons nog voor bij kunnen verzekeren.Spullen erin en rijden, het gaat nu echt beginnen. Is gelijk goed opletten met links rijden maar dat went toch snel. Nadat we boodschappen hadden gedaan konden we echt op weg.Al snel waren we de weg dus al kwijt. Omdat we geen navigatiesysteem hadden gereserveerd moeten we op de kaart rijden. Dat leek goed te gaan totdat we ineens de snelweg om Auckland kwijt waren.Bij een supermarkt de weg gevraagd, een behulpzame dame legde met veel geduld uit hoe we weer op de Noord route konden komen. Starten dus maar en wegwezen..... Als de auto wil starten? We kregen de camper niet gestart en blokeerde daardoor een aantal auto's op de parkeerplaats. Liesbeth schakelde iedereen in die ze maar op de parkeerplaats zag lopen, uiteindelijk heeft iemand het verhuurbedrijf gebeld. Bleek dat je de rem in moest trappen om te starten (heb je met een automaat) Nu konden we echt op weg en de Noord route was snel gevonden. Nadat we Auckland achter ons hadden gelaten reden we door groen landschap met groene heuvels en baaien en heuvels etc. Hier hadden we al die tijd naar uit gekeken. Tegen 6 uur kwamen we bij onze eerste camping aan. (Whangaruru North Head) De weg ernaar toe was mooi, heel veel bochten en heel veel regen. De vuurdoop hadden we hiermee wel gehad maar de camping, gelegen aan een baai omgeven door groene bergen maakte alles goed.

De volgende dag prachtig weer en heerlijk geluierd aan het water, prachtige wandeling langs de baai gemaakt, genietend van al het groen en bomen met prachige rode bloemen rimu genaamd. Onze camper is inmiddels al helemaal ons domein geworden, scheelt als je gewend bent te kamperen. Deze dag rust met al het moois om ons heen heeft ons goed gedaan na de startproblemen (letterlijk en figuurlijk) van de vorige dag.

Alies

Ik zie het voor me! :0)

Anke

Fijn he, die 'opstartproblemen'. Klinkt in ieder geval heerlijk en de foto's zijn prachtig.

Elly

Zeker geen animitieprogramma op de camping!?
Mooie foto' s dat belooft nog wat voor de komende weken